zaterdag 24 juni 2017

Gooi nooit je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt…..

Tijdens een van de laatste wandelingen voelde ik het.. M’n schoenen zijn versleten. Eigenlijk tot op de draad. Ze zijn op maar ik kan er maar geen afscheid van nemen.
Ze waren in de uitverkoop, groen en niemand wilde ze hebben zo leek het. Ergens in een hoek stonden ze daar….. een paar Palladium schoenen.


Ze hebben me overal gebracht; naar landen en continenten; Azie, Amerika, Afrika en diverse landen in Europa, bij vrienden; M7, de Lobbyisten, De Mannen van de Vrijdagavond en bij evenementen; Bruce Springsteen, baseball wedstrijd in Madison Square Garden, altijd waren ze onder m’n voeten. Niet altijd even charmant maar wel betrouwbaar.
Ze zijn gekocht aan het begin van mijn relatie met Marianne. Deze schoenen zijn er om stappen te nemen. In het begin was het wel even wennen ze zijn niet bepaald volgens de laatste mode of bezitten een hippe kleur maar ze geven grip en steun. Het voelt anders als ik ze aantrek.
Maar er komen gaten in het canvas., het profiel gaat er af en de neus laat los maar ze zitten heerlijk en ik kan er moeilijk afscheid van nemen, ze staan symbool voor een rijk en avontuurlijk leven.


Op zoek naar een nieuw paar dus, het worden natuurlijk weer dezelfde schoenen. Hopen maar dat ze me dezelfde avonturen bezorgen als deze oude. Maar nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe gekocht hebt zei m’n moeder altijd dus ze moeten het nog even volhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten