Bij het Lago Maggiore lijkt het alsof het Nederlandse team de volgende wedstrijd van het WK Voetbal hier speelt. Tjonge, wat zijn er veel Nederlanders! Op de maandagmarkt in Baveno besefte ik dat op weer op mijn woorden moest letten toen ik een meneer zag opveren bij mijn woorden ‘Dat is duur hier!’. En deze stop blijkt eigenlijk helemaal niet handig voor onze terugreis. Waarom zijn we in hemelsnaam deze richting opgereden?
Race
Vanuit Schilpario kun je namelijk vrij makkelijk richting Oostenrijk rijden, naar de Brennerpas. Misschien omdat Eleanora in de Albergo zo’n mooie route naar Bergamo had getekend? Of omdat er een wedstrijd was voor auto’s zodat bepaalde wegen waren afgezet? (Dat was trouwens heel leuk om mee te maken. Kleine, lage auto’s zoals Fiat of Renaults kwamen aangescheurd. De bochtige wegen daagden hen ook uit. We zagen ze vaak niet eens rijden in de bergen maar we hoorden de chauffeurs schakelen en de motoren razen.)
Lago Maggiore
Opeens zagen we Lago Maggiore voor ons. En ik moet zeggen: deze stop was niet vervelend. We hadden een B&B gehuurd, Hartmann – feel at home in het bergdorp Gignese. De eigenaar is life en business coach en het huis is volgens de Ayurvedische principes ingericht. Dat betekent spreuken aan de wand, gezellige accessoires zoals lantaarns met bloemen erin op je nachtkastje. De kamer is goed en het ontbijt is prima. Verder zit er een ruime tuin om het huis met ligbedden en luie stoelen. Het was de afgelopen dagen heerlijk toeven hier in de 36 graden hitte.
We willen er gewoon nog niet aan dat we naar het noorden moeten, DAT was de reden dat we in plaats daarvan naar het zuiden waren gegaan. Vandaag staan de koffers klaar en is het hotel voor vannacht geboekt, in Zuid-Duitsland! Ciao.



Geen opmerkingen:
Een reactie posten